Tanco la paradeta




Recordo perfectament el dia que me mare em va preguntar si volia o no anar al curs de guitarra que es feia a l’escola.

Estic parlant de quan tenia potser set o vuit anys.

A l’escola on anava, als Escolapis, els dissabtes al matí venia una senyora, potser era una noia, a ensenyar-nos a tocar la guitarra.

Vaig dir que si.

D’aquell dia fins avui, no he deixat passar mai un tren que porti una proposta musical. Els he agafat tots: guitarra per tocar les caçons amb els escoltes, el contrabaix per fer música folc i clàssica, la flauta travessera per seguir les passes de Jethro Tull, la gralla per que . . . . . doncs perquè m’ho van demanar per acompanyar gegants, el . . . . . . . i tot això pel que fa a instruments.
I les propostes musicals? Mare meva, de tot: casaments, enterraments, comunions, batejos, festes majors, cercaviles, inauguracions de botigues, dalt d’un campanar, sota les carpes d’un circ, amb els del Club Super Tres, la Mary Santpere i la Sara Montiel, . . . .  al costat de casa i a Grècia, a França, a Xile, a Suècia, Itàlia, . . . . . amb els companys de l’Orquestra Simfònica de la Canya, Une anche passe, Xarop de Canya, La Banda d’En Vinaixa, . . . . . . . Tradicionàrius i això i allò i aquí i allà, pim, pam, pum . . . . . .

PATAM! Ja està, s’ha acabat, ja n’hi ha prou. Què ha passat? És la crisi, l’edat, els projectes, les forces, la moda, . . . . . . ? chi lo sa, com diria el meu amic Stefano.

Ara la meva feina està centrada amb l’ensenyament i estic content. Els meus projectes musicals s’han acabat, he tancat la paradeta. Ja no els demanen.

Això si, els meus alumnes em carreguen d’energia cada dia i sobretot, el gran projecte de La Cultural.

Com diria aquell, ens hem d’adaptar.

Som-hi