20è dia del graller

Diumenge passat dia 21 d'abril va ser un gran dia, va ser el 20è dia del graller que es celebra a Vilafranca del Penedès i remarco lo del gran dia perquè va ser la primera vegada que hi tocava.

La gralla i jo, fa molts anys que ens coneixem i que anem creixent junts, sempre però dins un àmbit no massa vinculat a la tradició, de fet sempre he tractat a la gralla com un instrument més, doncs no m'ha vingut ni el so ni la tècnica de forma tradicional.

Aquí al Vallès, de gralles ben poques als anys vuitanta.

Feia temps però que tenia ganes de tornar als orígens i per aquest motiu vaig proposar a uns bons companys i bons coneixedors de la gralla que m'acompanyessin en aquest nou projecte i així va ser quan ho vaig proposar a en José Maria González i a en Lluís Gelis de formar una colla de grallers.

Faltava un element imprescindible, la percussió. Aquí al Vallès pocs percussionistes toquen a l'estil tradicional, però els camins de la música varen fer que ens trobéssim amb en Xavi Tella de Llinars del Vallès.

I ja ho tenim, neix la Companyia Harmònica. Amb repertori d'autor, que es va estrenar en aquest dia del graller en primer lloc, fent un petit cercavila, per acabar a l'escenari interpretant una peça de Blas Coscollar anomenada Víctor Cano.

Aquí teniu una imatge amb tots els participants.

 



I aquí com varem sonar